عصر یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه، جلسه ارزیابی عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با حضور دکتر عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و جمعی از معاونین و مدیران ارشد شستا و هلدینگ تیپیکو در محل سالن جلسات شستا برگزار شد.
دکتر عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در این جلسه بعد از استماع گزارش عملکرد هلدینگ دارویی، نکاتی را در جهت رفع نقاط ضعف و بهبود وضعیت عملکرد شرکت‌های این هلدینگ ارائه داد.
وی با مهم دانستن جایگاه و نقش تیپیکو در نظام سلامت و داروی کشور گفت: تیپیکو از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته است که باید با نگاهی امیدوارانه تلاش کنیم تا این هلدینگ را به جایگاه برتر و اصلی خود در صنعت داروی کشور برسانیم.
دکتر نوروزی افزود: همه ما در شستا موظف هستیم برای تحقق اهداف مدنظر، هلدینگ تیپیکو را حمایت کنیم.
مدیرعامل شستا با بیان اینکه تولید، درآمد، سودآوری و انتفاع و اجرای پروژه‌ها در هلدینگ‌ها بسیار مهم و حائزاهمیت است، بر بهبود وضعیت صادرات در شرکت‌های زیرمجموعه تیپیکو تاکید نمود.
وی در پایان در پاسخ به دغدغه برخی شرکت‌ها در خصوص سیاست تقسیم سود در شرکت های زیرمجموعه شستا گفت: بنا داریم با هماهنگی وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی و با برنامه‌ریزی افزایش سود و فروش شرکت‌ها برای هر هلدینگ و شرکت زیرمجموعه بر اساس درآمد کسب شده، سیاست تقسیم سود به صورت بهینه انجام شود.
پیش از صحبت‌های مدیرعامل شستا، دکتر حسین عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو ضمن معرفی اجمالی این هلدینگ،گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد تیپیکو ارائه داد.
دکتر عطار گفت: هلدینگ تیپیکو با ۲۵ شرکت مدیریتی و ۲ شرکت غیرمدیریتی که ۱۹ شرکت آن بورسی می‌باشد، توانسته در دوره ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۴ همت فروش و درآمد عملیاتی محقق کند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته و همچنین در دوره مذکور سود عملیاتی شرکت با ۳۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل مبلغ ۶/۳همت محقق نموده است.
در ادامه این جلسه تعدادی از معاونین و‌مدیران شستا و تیپیکو نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
دکتر علیرضا چناری عضو موظف هیئت مدیره شستا نیز از دکتر عطار سرپرست تیپیکو به عنوان یک چهره فرهیخته نام برد و گفت: قطعا ایشان که مدت کوتاهی است عهده‌دار مسئولیت مدیریت تیپیکو شده‌اند، وارث مشکلات زیادی هستند.
وی افزود: اولویت اول و اصلی ما در هیئت مدیره شستا و همچنین جناب آقای دکتر نوروزی مدیریت محترم عامل جدید شستا، بررسی مشکلات تیپیکو و کمک در جهت رفع این مشکلات است به طوریکه با هم افزایی ایجاد شده تیپیکو به دوران طلایی خود بازگردانده شود.

دکتر احسان احمدی معاون برنامه ریزی راهبردی و‌سرمایه گذاری شستا نیز در این جلسه نکاتی در خصوص عملکرد هلدینگ دارویی تامین بیان کرد و گفت: همه ما در شستا عضوی از یک خانواده بزرگ هستیم و اگر نقدی بیان می‌شود برای بهبود وضعیت موجود است.
دکتر محمدرضا حمیدی معاون نوآوری و اقتصاد دانش بنیان شستا هم گفت: مدتی بود که همکاری‌های تیپیکو و شستا روند نزولی داشت اما خداروشکر اکنون روند همکاری‌های تیپیکو با بخش فناوری‌های نوین شستا در صدر هلدینگ‌های شستا قرار گرفته است.
همچنین در این جلسه تعدادی از مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه تیپیکو به بیان مشکلات موجود از جمله موانع مربوط به تخصیص و تامین ارز، مشکلات نقدینگی و وصول مطالبات پرداختند که مقرر شد در کارگروه‌های تخصصی این مشکلات مورد بررسی قرار گیرند.